Non si tratta del famosissimo libro sulla storia del personal computer, anche se l’asprezza della posizione di Google nei confronti del tentativo di acquisizione di Microsoft nei confronti di Yahoo, espressa nel suo blog, ricorda i tempi gloriosi della nascita del PC.
Could Microsoft now attempt to exert the same sort of inappropriate and illegal influence over the Internet that it did with the PC? While the Internet rewards competitive innovation, Microsoft has frequently sought to establish proprietary monopolies — and then leverage its dominance into new, adjacent markets.
Could the acquisition of Yahoo! allow Microsoft — despite its legacy of serious legal and regulatory offenses — to extend unfair practices from browsers and operating systems to the Internet? In addition, Microsoft plus Yahoo! equals an overwhelming share of instant messaging and web email accounts. And between them, the two companies operate the two most heavily trafficked portals on the Internet. Could a combination of the two take advantage of a PC software monopoly to unfairly limit the ability of consumers to freely access competitors’ email, IM, and web-based services? Policymakers around the world need to ask these questions — and consumers deserve satisfying answers.
Le domande di Google sono eticamente assolutamente significative, ma sono ovviamente proposte da una parte in causa che a sua volta segue tutte le buone pratiche sul tema ?
Da un lato vale la pena di proporre le stesse oggi ai signori di Microsoft al meeting romano.
Dall’altro Google dovrebbbe porsi le stesse domande su buona parte del suo business in rete … e darsi delle risposte.